명화그리기 전문 쇼핑몰 - 위메이크페인팅

전체보기

제1조(목적)
 이 약관은 케이비지인터내셔널(전자상거래 사업자)이 운영하는 아이엠미니(iammini), 위메이크페인팅(We Make Painting)(이하 “몰”이라 한다)에서 제공하는 인터넷 관련 서비스(이하 “서비스”라 한다)를 이용함에 있어 사이버 몰과 이용자의 권리․의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다.
 ※「PC통신, 무선 등을 이용하는 전자상거래에 대해서도 그 성질에 반하지 않는 한 이 약관을 준용합니다.」
제2조(정의)
 ① “몰”이란 케이비지인터내셔널 회사가 재화 또는 용역(이하 “재화 등”이라 함)을 이용자에게 제공하기 위하여 컴퓨터 등 정보통신설비를 이용하여 재화 등을 거래할 수 있도록 설정한 가상의 영업장을 말하며, 아울러 사이버몰을 운영하는 사업자의 의미로도 사용합니다.
 ② “이용자”란 “몰”에 접속하여 이 약관에 따라 “몰”이 제공하는 서비스를 받는 회원 및 비회원을 말합니다.
 ③ ‘회원’이라 함은 “몰”에 (삭제) 회원등록을 한 자로서, 계속적으로 “몰”이 제공하는 서비스를 이용할 수 있는 자를 말합니다.
 ④ ‘비회원’이라 함은 회원에 가입하지 않고 “몰”이 제공하는 서비스를 이용하는 자를 말합니다.
제3조 (약관 등의 명시와 설명 및 개정)
 ① “몰”은 이 약관의 내용과 상호 및 대표자 성명, 영업소 소재지 주소(소비자의 불만을 처리할 수 있는 곳의 주소를 포함), 전화번호․모사전송번호․전자우편주소, 사업자등록번호, 통신판매업 신고번호, 개인정보보호책임자등을 이용자가 쉽게 알 수 있도록 아이엠미니(iammini), 위메이크페인팅(We Make Painting) 사이버몰의 초기 서비스화면(전면)에 게시합니다. 다만, 약관의 내용은 이용자가 연결화면을 통하여 볼 수 있도록 할 수 있습니다.
 ② “몰은 이용자가 약관에 동의하기에 앞서 약관에 정하여져 있는 내용 중 청약철회․배송책임․환불조건 등과 같은 중요한 내용을 이용자가 이해할 수 있도록 별도의 연결화면 또는 팝업화면 등을 제공하여 이용자의 확인을 구하여야 합니다.
 ③ “몰”은 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」, 「약관의 규제에 관한 법률」, 「전자문서 및 전자거래기본법」, 「전자금융거래법」, 「전자서명법」, 「정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률」, 「방문판매 등에 관한 법률」, 「소비자기본법」 등 관련 법을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.
 ④ “몰”이 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 현행약관과 함께 몰의 초기화면에 그 적용일자 7일 이전부터 적용일자 전일까지 공지합니다. 다만, 이용자에게 불리하게 약관내용을 변경하는 경우에는 최소한 30일 이상의 사전 유예기간을 두고 공지합니다. 이 경우 "몰“은 개정 전 내용과 개정 후 내용을 명확하게 비교하여 이용자가 알기 쉽도록 표시합니다.
 ⑤ “몰”이 약관을 개정할 경우에는 그 개정약관은 그 적용일자 이후에 체결되는 계약에만 적용되고 그 이전에 이미 체결된 계약에 대해서는 개정 전의 약관조항이 그대로 적용됩니다. 다만 이미 계약을 체결한 이용자가 개정약관 조항의 적용을 받기를 원하는 뜻을 제3항에 의한 개정약관의 공지기간 내에 “몰”에 송신하여 “몰”의 동의를 받은 경우에는 개정약관 조항이 적용됩니다.
 ⑥ 이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률, 약관의 규제 등에 관한 법률, 공정거래위원회가 정하는 전자상거래 등에서의 소비자 보호지침 및 관계법령 또는 상관례에 따릅니다.
제4조(서비스의 제공 및 변경)
 ① “몰”은 다음과 같은 업무를 수행합니다.
   1. 재화 또는 용역에 대한 정보 제공 및 구매계약의 체결
   2. 구매계약이 체결된 재화 또는 용역의 배송
   3. 기타 “몰”이 정하는 업무
 ② “몰”은 재화 또는 용역의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 경우에는 장차 체결되는 계약에 의해 제공할 재화 또는 용역의 내용을 변경할 수 있습니다. 이 경우에는 변경된 재화 또는 용역의 내용 및 제공일자를 명시하여 현재의 재화 또는 용역의 내용을 게시한 곳에 즉시 공지합니다.
 ③ “몰”이 제공하기로 이용자와 계약을 체결한 서비스의 내용을 재화등의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 사유로 변경할 경우에는 그 사유를 이용자에게 통지 가능한 주소로 즉시 통지합니다.
 ④ 전항의 경우 “몰”은 이로 인하여 이용자가 입은 손해를 배상합니다. 다만, “몰”이 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다.
제5조(서비스의 중단)
 ① “몰”은 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검․교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우에는 서비스의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다.
 ② “몰”은 제1항의 사유로 서비스의 제공이 일시적으로 중단됨으로 인하여 이용자 또는 제3자가 입은 손해에 대하여 배상합니다. 단, “몰”이 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다.
 ③ 사업종목의 전환, 사업의 포기, 업체 간의 통합 등의 이유로 서비스를 제공할 수 없게 되는 경우에는 “몰”은 제8조에 정한 방법으로 이용자에게 통지하고 당초 “몰”에서 제시한 조건에 따라 소비자에게 보상합니다. 다만, “몰”이 보상기준 등을 고지하지 아니한 경우에는 이용자들의 마일리지 또는 적립금 등을 “몰”에서 통용되는 통화가치에 상응하는 현물 또는 현금으로 이용자에게 지급합니다.
제6조(회원가입)
 ① 이용자는 “몰”이 정한 가입 양식에 따라 회원정보를 기입한 후 이 약관에 동의한다는 의사표시를 함으로서 회원가입을 신청합니다.
 ② “몰”은 제1항과 같이 회원으로 가입할 것을 신청한 이용자 중 다음 각 호에 해당하지 않는 한 회원으로 등록합니다.
   1. 가입신청자가 이 약관 제7조제3항에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우, 다만 제7조제3항에 의한 회원자격 상실 후 3년이 경과한 자로서 “몰”의 회원재가입 승낙을 얻은 경우에는 예외로 한다.
   2. 등록 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우
   3. 기타 회원으로 등록하는 것이 “몰”의 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우
 ③ 회원가입계약의 성립 시기는 “몰”의 승낙이 회원에게 도달한 시점으로 합니다.
 ④ 회원은 회원가입 시 등록한 사항에 변경이 있는 경우, 상당한 기간 이내에 “몰”에 대하여 회원정보 수정 등의 방법으로 그 변경사항을 알려야 합니다.
제7조(회원 탈퇴 및 자격 상실 등)
 ① 회원은 “몰”에 언제든지 탈퇴를 요청할 수 있으며 “몰”은 즉시 회원탈퇴를 처리합니다.
 ② 회원이 다음 각 호의 사유에 해당하는 경우, “몰”은 회원자격을 제한 및 정지시킬 수 있습니다.
   1. 가입 신청 시에 허위 내용을 등록한 경우
   2. “몰”을 이용하여 구입한 재화 등의 대금, 기타 “몰”이용에 관련하여 회원이 부담하는 채무를 기일에 지급하지 않는 경우
   3. 다른 사람의 “몰” 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등 전자상거래 질서를 위협하는 경우
   4. “몰”을 이용하여 법령 또는 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하는 경우
 ③ “몰”이 회원 자격을 제한․정지 시킨 후, 동일한 행위가 2회 이상 반복되거나 30일 이내에 그 사유가 시정되지 아니하는 경우 “몰”은 회원자격을 상실시킬 수 있습니다.
 ④ “몰”이 회원자격을 상실시키는 경우에는 회원등록을 말소합니다. 이 경우 회원에게 이를 통지하고, 회원등록 말소 전에 최소한 30일 이상의 기간을 정하여 소명할 기회를 부여합니다.
제8조(회원에 대한 통지)
 ① “몰”이 회원에 대한 통지를 하는 경우, 회원이 “몰”과 미리 약정하여 지정한 전자우편 주소로 할 수 있습니다.
 ② “몰”은 불특정다수 회원에 대한 통지의 경우 1주일이상 “몰” 게시판에 게시함으로서 개별 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, 회원 본인의 거래와 관련하여 중대한 영향을 미치는 사항에 대하여는 개별통지를 합니다.
제9조(구매신청)
 ① “몰”이용자는 “몰”상에서 다음 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하며, “몰”은 이용자가 구매신청을 함에 있어서 다음의 각 내용을 알기 쉽게 제공하여야 합니다. (삭제)
   1. 재화 등의 검색 및 선택
   2. 받는 사람의 성명, 주소, 전화번호, 전자우편주소(또는 이동전화번호) 등의 입력
   3. 약관내용, 청약철회권이 제한되는 서비스, 배송료․설치비 등의 비용부담과 관련한 내용에 대한 확인
   4. 이 약관에 동의하고 위 3.호의 사항을 확인하거나 거부하는 표시(예, 마우스 클릭)
   5. 재화등의 구매신청 및 이에 관한 확인 또는 “몰”의 확인에 대한 동의
   6. 결제방법의 선택
 ② “몰”이 제3자에게 구매자 개인정보를 제공•위탁할 필요가 있는 경우 실제 구매신청 시 구매자의 동의를 받아야 하며, 회원가입 시 미리 포괄적으로 동의를 받지 않습니다. 이 때 “몰”은 제공되는 개인정보 항목, 제공받는 자, 제공받는 자의 개인정보 이용 목적 및 보유‧이용 기간 등을 구매자에게 명시하여야 합니다. 다만 「정보통신망이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률」 제25조 제1항에 의한 개인정보 처리위탁의 경우 등 관련 법령에 달리 정함이 있는 경우에는 그에 따릅니다.
제10조 (계약의 성립)
 ① “몰”은 제9조와 같은 구매신청에 대하여 다음 각 호에 해당하면 승낙하지 않을 수 있습니다. 다만, 미성년자와 계약을 체결하는 경우에는 법정대리인의 동의를 얻지 못하면 미성년자 본인 또는 법정대리인이 계약을 취소할 수 있다는 내용을 고지하여야 합니다.
   1. 신청 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우
   2. 미성년자가 담배, 주류 등 청소년보호법에서 금지하는 재화 및 용역을 구매하는 경우
   3. 기타 구매신청에 승낙하는 것이 “몰” 기술상 현저히 지장이 있다고 판단하는 경우
 ② “몰”의 승낙이 제12조제1항의 수신확인통지형태로 이용자에게 도달한 시점에 계약이 성립한 것으로 봅니다.
 ③ “몰”의 승낙의 의사표시에는 이용자의 구매 신청에 대한 확인 및 판매가능 여부, 구매신청의 정정 취소 등에 관한 정보 등을 포함하여야 합니다.
제11조(지급방법)
 “몰”에서 구매한 재화 또는 용역에 대한 대금지급방법은 다음 각 호의 방법중 가용한 방법으로 할 수 있습니다. 단, “몰”은 이용자의 지급방법에 대하여 재화 등의 대금에 어떠한 명목의 수수료도 추가하여 징수할 수 없습니다.
 1. 폰뱅킹, 인터넷뱅킹, 메일 뱅킹 등의 각종 계좌이체
 2. 선불카드, 직불카드, 신용카드 등의 각종 카드 결제
 3. 온라인무통장입금
 4. 전자화폐에 의한 결제
 5. 수령 시 대금지급
 6. 마일리지 등 “몰”이 지급한 포인트에 의한 결제
 7. “몰”과 계약을 맺었거나 “몰”이 인정한 상품권에 의한 결제
 8. 기타 전자적 지급 방법에 의한 대금 지급 등
제12조(수신확인통지․구매신청 변경 및 취소)
 ① “몰”은 이용자의 구매신청이 있는 경우 이용자에게 수신확인통지를 합니다.
 ② 수신확인통지를 받은 이용자는 의사표시의 불일치 등이 있는 경우에는 수신확인통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있고 “몰”은 배송 전에 이용자의 요청이 있는 경우에는 지체 없이 그 요청에 따라 처리하여야 합니다. 다만 이미 대금을 지불한 경우에는 제15조의 청약철회 등에 관한 규정에 따릅니다.
제13조(재화 등의 공급)
 ① “몰”은 이용자와 재화 등의 공급시기에 관하여 별도의 약정이 없는 이상, 이용자가 청약을 한 날부터 7일 이내에 재화 등을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취합니다. 다만, “몰”이 이미 재화 등의 대금의 전부 또는 일부를 받은 경우에는 대금의 전부 또는 일부를 받은 날부터 3영업일 이내에 조치를 취합니다. 이때 “몰”은 이용자가 재화 등의 공급 절차 및 진행 사항을 확인할 수 있도록 적절한 조치를 합니다.
 ② “몰”은 이용자가 구매한 재화에 대해 배송수단, 수단별 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 명시합니다. 만약 “몰”이 약정 배송기간을 초과한 경우에는 그로 인한 이용자의 손해를 배상하여야 합니다. 다만 “몰”이 고의․과실이 없음을 입증한 경우에는 그러하지 아니합니다.
제14조(환급)
 “몰”은 이용자가 구매신청한 재화 등이 품절 등의 사유로 인도 또는 제공을 할 수 없을 때에는 지체 없이 그 사유를 이용자에게 통지하고 사전에 재화 등의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터 3영업일 이내에 환급하거나 환급에 필요한 조치를 취합니다.
제15조(청약철회 등)
 ① “몰”과 재화등의 구매에 관한 계약을 체결한 이용자는 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」 제13조 제2항에 따른 계약내용에 관한 서면을 받은 날(그 서면을 받은 때보다 재화 등의 공급이 늦게 이루어진 경우에는 재화 등을 공급받거나 재화 등의 공급이 시작된 날을 말합니다)부터 7일 이내에는 청약의 철회를 할 수 있습니다. 다만, 청약철회에 관하여 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」에 달리 정함이 있는 경우에는 동 법 규정에 따릅니다.
 ② 이용자는 재화 등을 배송 받은 경우 다음 각 호의 1에 해당하는 경우에는 반품 및 교환을 할 수 없습니다.
   1. 이용자에게 책임 있는 사유로 재화 등이 멸실 또는 훼손된 경우(다만, 재화 등의 내용을 확인하기 위하여 포장 등을 훼손한 경우에는 청약철회를 할 수 있습니다)
   2. 이용자의 사용 또는 일부 소비에 의하여 재화 등의 가치가 현저히 감소한 경우
   3. 시간의 경과에 의하여 재판매가 곤란할 정도로 재화등의 가치가 현저히 감소한 경우
   4. 같은 성능을 지닌 재화 등으로 복제가 가능한 경우 그 원본인 재화 등의 포장을 훼손한 경우
 ③ 제2항제2호 내지 제4호의 경우에 “몰”이 사전에 청약철회 등이 제한되는 사실을 소비자가 쉽게 알 수 있는 곳에 명기하거나 시용상품을 제공하는 등의 조치를 하지 않았다면 이용자의 청약철회 등이 제한되지 않습니다.
 ④ 이용자는 제1항 및 제2항의 규정에 불구하고 재화 등의 내용이 표시•광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행된 때에는 당해 재화 등을 공급받은 날부터 3월 이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 30일 이내에 청약철회 등을 할 수 있습니다.
제16조(청약철회 등의 효과)
 ① “몰”은 이용자로부터 재화 등을 반환받은 경우 3영업일 이내에 이미 지급받은 재화 등의 대금을 환급합니다. 이 경우 “몰”이 이용자에게 재화등의 환급을 지연한때에는 그 지연기간에 대하여 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률 시행령」제21조의2에서 정하는 지연이자율(괄호 부분 삭제)을 곱하여 산정한 지연이자를 지급합니다.
 ② “몰”은 위 대금을 환급함에 있어서 이용자가 신용카드 또는 전자화폐 등의 결제수단으로 재화 등의 대금을 지급한 때에는 지체 없이 당해 결제수단을 제공한 사업자로 하여금 재화 등의 대금의 청구를 정지 또는 취소하도록 요청합니다.
 ③ 청약철회 등의 경우 공급받은 재화 등의 반환에 필요한 비용은 이용자가 부담합니다. “몰”은 이용자에게 청약철회 등을 이유로 위약금 또는 손해배상을 청구하지 않습니다. 다만 재화 등의 내용이 표시•광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행되어 청약철회 등을 하는 경우 재화 등의 반환에 필요한 비용은 “몰”이 부담합니다.
 ④ 이용자가 재화 등을 제공받을 때 발송비를 부담한 경우에 “몰”은 청약철회 시 그 비용을 누가 부담하는지를 이용자가 알기 쉽도록 명확하게 표시합니다.
제17조(개인정보보호)
 ① “몰”은 이용자의 개인정보 수집시 서비스제공을 위하여 필요한 범위에서 최소한의 개인정보를 수집합니다.
 ② “몰”은 회원가입시 구매계약이행에 필요한 정보를 미리 수집하지 않습니다. 다만, 관련 법령상 의무이행을 위하여 구매계약 이전에 본인확인이 필요한 경우로서 최소한의 특정 개인정보를 수집하는 경우에는 그러하지 아니합니다.
 ③ “몰”은 이용자의 개인정보를 수집•이용하는 때에는 당해 이용자에게 그 목적을 고지하고 동의를 받습니다.
 ④ “몰”은 수집된 개인정보를 목적외의 용도로 이용할 수 없으며, 새로운 이용목적이 발생한 경우 또는 제3자에게 제공하는 경우에는 이용•제공단계에서 당해 이용자에게 그 목적을 고지하고 동의를 받습니다. 다만, 관련 법령에 달리 정함이 있는 경우에는 예외로 합니다.
 ⑤ “몰”이 제2항과 제3항에 의해 이용자의 동의를 받아야 하는 경우에는 개인정보보호 책임자의 신원(소속, 성명 및 전화번호, 기타 연락처), 정보의 수집목적 및 이용목적, 제3자에 대한 정보제공 관련사항(제공받은자, 제공목적 및 제공할 정보의 내용) 등 「정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률」 제22조제2항이 규정한 사항을 미리 명시하거나 고지해야 하며 이용자는 언제든지 이 동의를 철회할 수 있습니다.
 ⑥ 이용자는 언제든지 “몰”이 가지고 있는 자신의 개인정보에 대해 열람 및 오류정정을 요구할 수 있으며 “몰”은 이에 대해 지체 없이 필요한 조치를 취할 의무를 집니다. 이용자가 오류의 정정을 요구한 경우에는 “몰”은 그 오류를 정정할 때까지 당해 개인정보를 이용하지 않습니다.
 ⑦ “몰”은 개인정보 보호를 위하여 이용자의 개인정보를 처리하는 자를 최소한으로 제한하여야 하며 신용카드, 은행계좌 등을 포함한 이용자의 개인정보의 분실, 도난, 유출, 동의 없는 제3자 제공, 변조 등으로 인한 이용자의 손해에 대하여 모든 책임을 집니다.
 ⑧ “몰” 또는 그로부터 개인정보를 제공받은 제3자는 개인정보의 수집목적 또는 제공받은 목적을 달성한 때에는 당해 개인정보를 지체 없이 파기합니다.
 ⑨ “몰”은 개인정보의 수집•이용•제공에 관한 동의란을 미리 선택한 것으로 설정해두지 않습니다. 또한 개인정보의 수집•이용•제공에 관한 이용자의 동의거절시 제한되는 서비스를 구체적으로 명시하고, 필수수집항목이 아닌 개인정보의 수집•이용•제공에 관한 이용자의 동의 거절을 이유로 회원가입 등 서비스 제공을 제한하거나 거절하지 않습니다.
제18조(“몰“의 의무)
 ① “몰”은 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하지 않으며 이 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고, 안정적으로 재화․용역을 제공하는데 최선을 다하여야 합니다.
 ② “몰”은 이용자가 안전하게 인터넷 서비스를 이용할 수 있도록 이용자의 개인정보(신용정보 포함)보호를 위한 보안 시스템을 갖추어야 합니다.
 ③ “몰”이 상품이나 용역에 대하여 「표시․광고의 공정화에 관한 법률」 제3조 소정의 부당한 표시․광고행위를 함으로써 이용자가 손해를 입은 때에는 이를 배상할 책임을 집니다.
 ④ “몰”은 이용자가 원하지 않는 영리목적의 광고성 전자우편을 발송하지 않습니다.
제19조(회원의 ID 및 비밀번호에 대한 의무)
 ① 제17조의 경우를 제외한 ID와 비밀번호에 관한 관리책임은 회원에게 있습니다.
 ② 회원은 자신의 ID 및 비밀번호를 제3자에게 이용하게 해서는 안됩니다.
 ③ 회원이 자신의 ID 및 비밀번호를 도난당하거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 바로 “몰”에 통보하고 “몰”의 안내가 있는 경우에는 그에 따라야 합니다.
제20조(이용자의 의무)
 이용자는 다음 행위를 하여서는 안 됩니다.
 1. 신청 또는 변경시 허위 내용의 등록
 2. 타인의 정보 도용
 3. “몰”에 게시된 정보의 변경
 4. “몰”이 정한 정보 이외의 정보(컴퓨터 프로그램 등) 등의 송신 또는 게시
 5. “몰” 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해
 6. “몰” 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위
 7. 외설 또는 폭력적인 메시지, 화상, 음성, 기타 공서양속에 반하는 정보를 몰에 공개 또는 게시하는 행위
제21조(연결“몰”과 피연결“몰” 간의 관계)
 ① 상위 “몰”과 하위 “몰”이 하이퍼링크(예: 하이퍼링크의 대상에는 문자, 그림 및 동화상 등이 포함됨)방식 등으로 연결된 경우, 전자를 연결 “몰”(웹 사이트)이라고 하고 후자를 피연결 “몰”(웹사이트)이라고 합니다.
 ② 연결“몰”은 피연결“몰”이 독자적으로 제공하는 재화 등에 의하여 이용자와 행하는 거래에 대해서 보증 책임을 지지 않는다는 뜻을 연결“몰”의 초기화면 또는 연결되는 시점의 팝업화면으로 명시한 경우에는 그 거래에 대한 보증 책임을 지지 않습니다.
제22조(저작권의 귀속 및 이용제한)
 ① “몰“이 작성한 저작물에 대한 저작권 기타 지적재산권은 ”몰“에 귀속합니다.
 ② 이용자는 “몰”을 이용함으로써 얻은 정보 중 “몰”에게 지적재산권이 귀속된 정보를 “몰”의 사전 승낙 없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 기타 방법에 의하여 영리목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 하여서는 안됩니다.
 ③ “몰”은 약정에 따라 이용자에게 귀속된 저작권을 사용하는 경우 당해 이용자에게 통보하여야 합니다.
제23조(분쟁해결)
 ① “몰”은 이용자가 제기하는 정당한 의견이나 불만을 반영하고 그 피해를 보상처리하기 위하여 피해보상처리기구를 설치․운영합니다.
 ② “몰”은 이용자로부터 제출되는 불만사항 및 의견은 우선적으로 그 사항을 처리합니다. 다만, 신속한 처리가 곤란한 경우에는 이용자에게 그 사유와 처리일정을 즉시 통보해 드립니다.
 ③ “몰”과 이용자 간에 발생한 전자상거래 분쟁과 관련하여 이용자의 피해구제신청이 있는 경우에는 공정거래위원회 또는 시•도지사가 의뢰하는 분쟁조정기관의 조정에 따를 수 있습니다.
제24조(재판권 및 준거법)
 ① “몰”과 이용자 간에 발생한 전자상거래 분쟁에 관한 소송은 제소 당시의 이용자의 주소에 의하고, 주소가 없는 경우에는 거소를 관할하는 지방법원의 전속관할로 합니다. 다만, 제소 당시 이용자의 주소 또는 거소가 분명하지 않거나 외국 거주자의 경우에는 민사소송법상의 관할법원에 제기합니다.
 ② “몰”과 이용자 간에 제기된 전자상거래 소송에는 한국법을 적용합니다.
부 칙(시행일) 이 약관은 2018년 10월 26일부터 시행합니다.
 
 #카카오톡 알림톡 시행에 관한 내용
 “아이엠미니(iammini), 위메이크페인팅(We Make Painting)”는 회원가입, 주문안내, 배송안내 등 비광고성 정보를 카카오톡 알림톡으로 알려드리며, 만약 알림톡 수신이 불가능하거나 수신 차단하신 경우에는 일반 문자메시지로 보내 드립니다. 카카오톡 알림톡을 통해 안내되는 정보를 와이파이가 아닌 이동통신망으로 이용할 경우, 알림톡 수신 중 데이터 요금이 발생할 수 있습니다. 카카오톡을 통해 발송되는 알림톡 수신을 원치 않으실 경우 반드시 알림톡을 차단하여 주시기 바랍니다.
    제 00조 (쿠폰/적립금/마일리지 제도의 운영)
        1. "아이엠미니(iammini), 위메이크페인팅(We Make Painting)" "이용자"의 재화 구입, 이벤트 참여 등으로 "이용자"에게 "아이엠미니(iammini), 위메이크페인팅(We Make Painting)"의 혜택 정책에 따라 비광고성 쿠폰/적립금/마일리지를 지급할 수 있습니다.
        2.해당 정책에 따라 쿠폰/적립금/마일리지의 지급 및 만료 안내를 알림톡, 문자, 메일 등의 수단으로 안내할 수 있습니다.
        3.혜택은 명시된 유효기간이 지나면 소멸되며, 유효기간이 지난 후에는 사용할 수 없습니다.
        4.쿠폰/적립금/마일리지의 제공 및 사용 등과 관련한 사항은 이용 약관 또는 "아이엠미니(iammini), 위메이크페인팅(We Make Painting)"의 운영정책이 정한 바에 따릅니다.


제25조(포인트  및  쿠폰)
1. 회사는 회원이 쇼핑몰 내에서 상품을 구매하거나, 상품평의 작성, 상품 배송확인 등을 하는 경우 회원
에게 일정한 포인트를 부여할 수 있습니다. 다만, 상품구매 후 취소 또는 반품을 할 경우에는 상품 구매
시 회사가 부여한 포인트를 회수합니다.
2. 포인트의  유효기간  및  사용방법은  회사의  정책에  따릅니다.
3. 회사는  회원에게  일정  금액  또는  일정  비율을  할인  받을  수  있는  쿠폰을  발급할  수  있습니다. 쿠폰의
종류  및  내용과  발급  여부  및  사용방법은  회사의  정책에  따라  변경될  수  있습니다.
4. 쿠폰은  사전에  명시된  유효기간  내에  사용될  수  있으며, 유효기간이  경과하거나  회원  자격이  상실되면
소멸합니다.
5. 회사는  포인트  및  쿠폰과  관련하여  다음의  사항을  회원에게  통지합니다.
①회원  가입  혜택의  부여
②구매  고객에게  감사  쿠폰의  부여
③포인트  또는  쿠폰의  부여  및  발급, 유효기간  안내, 유효기간  만료  및  소멸
④등급별  지급되는  월별  쿠폰  등  혜택
⑤그  외  포인트  및  쿠폰의  부여, 사용, 만료, 소멸  등에  관한  사항



# 채팅 및 게시물 운영 정책

채팅 및 게시물은 게시판을 포함한 채팅등 ”이용자”가 플랫폼 서비스를 이용함에 있어 서비스 상에 게시한 문자, 그림, 음성 또는 이들의 조합으로 이루어진 정보 등의 글, 사진, 영상 등을 의미합니다. 채팅 및 게시물 운영 정책에 기재되지 않은 사항에 대해서는 이용 약관 및 본 정책이 적용됩니다. 불건전 게시물에 대해서는 회사의 약관 및 본 정책에 의거하여 사전 통지 없이 게시물 삭제, 이동, 게임 이용 제한 등의 조치를 취할 수 있으며, 해당 게시물의 작성자에 대한 서비스 이용 제한 조치가 추가 적용될 수 있습니다. 등록한 게시물의 다수에게 영향을 미치거나 파장을 발생시킬 경우 관련 게시물을 등록한 사용자에 대해서는 회사의 약관 및 본 정책에 의거하여 추가 제재가 진행될 수 있습니다. 다른 “이용자”에 의한 신고로 게시물이 숨김 처리 된 경우, 제한 사유에 해당하지 않는 게시물은 다시 게시처리 되며, 이 경우 신고 횟수는 초기화 됩니다.

# UGC 운영 정책

   1. UGC 란
UGC(User-Generated Contents) 란  ”이용자”가 직접 만들 수 있는 모든 콘텐츠 (이미지, 동영상, 음악, 음향, 음성 또는 기타 다른 구성요소를 사용한 제작물 등)를 의미합니다.
2. UGC 제작 및 게시
”이용자”는 공개적으로 게임이 공개된 범위 안에서 UGC를 자유롭게 제작 및 게시할 수 있으나 영리적인 목적으로는 사용하실 수 없습니다.
3. UGC 제작 시 주의 사항
제작된 UGC는 채팅 및 게시물 운영 정책을 위반하지 않게 제작되어야 하며, 이를 위배한 UGC는 경고 없이 변경/삭제/회수 조치 됩니다.
또한 이를 제작한 ”이용자”는 서비스 이용 제한이 조치 됩니다.


Article 1 [Purpose)
 These terms and conditions govern Internet-related services (hereinafter referred to as “services”) provided by iammini and We Make Painting (hereinafter referred to as “mall”) operated by KBG International (e-commerce). The purpose is to stipulate the rights, obligations and responsibilities of the cyber mall and the connection in use.
 ※「These terms and conditions apply mutatis mutandis as long as e-commerce using PC communication, wireless, etc. is not against the suspension of e-commerce over time.」

Article 2 (Definition)
 ① “Mall” refers to a virtual business site set up by KBG International to provide goods or services (hereinafter referred to as “goods, etc.”) to users by using information and communication facilities such as computers to trade goods, etc. , It is also used in the sense of a business operator operating a cyber mall.
 ② “User” refers to members and non-members who access the “mall” and receive the services provided by the “mall” in accordance with these terms and conditions.
 ③ ‘Member’ refers to a person who has registered (deleted) as a member of the “Mall” and can continue to use the services provided by the “Mall”.
 ④ ‘Non-member’ refers to a person who uses the services provided by the “mall” without subscribing to membership.

Article 3 (Specification, explanation and revision of terms and conditions, etc.)
① "Mall" refers to the contents of these terms and conditions, trade name and representative name, business address (including address where consumer complaints can be handled), phone number, fax number, e-mail address, business registration number, communication The sales report number and person in charge of personal information protection are posted on the initial service screen (front) of iammini and We Make Painting cyber malls so that users can easily know them. However, the contents of the terms and conditions can be viewed by the user through the connection screen.
② “Mall provides a separate connection screen or pop-up screen so that users can understand important contents such as subscription withdrawal, delivery responsibility, refund conditions, etc. should be saved.
③ “Mall” refers to the 「Act on Consumer Protection in Electronic Commerce」, 「Regulation of Terms and Conditions Act」, 「Framework Act on Electronic Documents and Electronic Commerce」, 「Electronic Financial Transaction Act」, 「Electronic Signature Act」, 「Using Information and Communication Network」 These Terms and Conditions may be amended to the extent that they do not violate related laws such as the Promotion and Information Protection Act, the 「Door-to-Door Sales Act」, and the 「Framework Act on Consumers」.
④ If the "mall" revises the terms and conditions, the date of application and the reason for the revision shall be specified and announced along with the current terms and conditions on the initial screen of the mall from 7 days before the effective date to the day before the effective date. However, if the contents of the agreement are changed unfavorably to the user, it will be notified with a grace period of at least 30 days in advance. In this case, the "mall" clearly compares the content before and after the revision and displays it so that users can easily understand.
⑤ If the "mall" revises the terms and conditions, the revised terms and conditions apply only to contracts concluded after the date of application, and the provisions of the terms and conditions before the revision apply to contracts already concluded before that. However, if a user who has already entered into a contract transmits his or her intention to be subject to the provisions of the amended terms and conditions to the "mall" within the notice period of the amended terms and conditions pursuant to Paragraph 3 and receives the consent of the "mall", the provisions of the amended terms and conditions apply. It's possible.
⑥ Matters not specified in these Terms and Conditions and interpretation of these Terms and Conditions shall be governed by the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc., the Act on Regulation of Terms and Conditions, the Consumer Protection Guidelines in Electronic Commerce, etc. set by the Fair Trade Commission, and related laws or commercial practices. follow

Article 4 (Provision and Change of Service)
 ① "Mall" performs the following tasks.
   1. Provision of information on goods or services and conclusion of purchase contract
   2. Delivery of goods or services for which a purchase contract has been concluded
   3. Other tasks designated by the "mall"
 ② "Mall" may change the contents of the goods or services to be provided by contracts to be concluded in the future in the event that goods or services are out of stock or technical specifications are changed. In this case, the contents of the changed goods or services and the delivery date are specified and immediately notified to the place where the contents of the current goods or services are posted.
 ③ If the contents of the service contracted with the user to be provided by the "mall" are changed for reasons such as out of stock or change in technical specifications, the reason is immediately notified to the address where the user can be notified.
 ④ In the case of the preceding paragraph, the "Mall" compensates for damages suffered by the user. However, this is not the case if the "Mall" proves that there is no intention or negligence.

Article 5 (Suspension of Service)
 ① "Mall" may temporarily suspend the provision of services in the event of maintenance, inspection, replacement, breakdown of information and communication facilities such as computers, or loss of communication.
 ② "Mall" compensates for damages suffered by users or third parties due to temporary suspension of service provision due to the reason in Paragraph 1. However, this is not the case if the "Mall" proves that there is no intention or negligence.
 ③ In the event that the service cannot be provided due to the conversion of business items, abandonment of business, integration between companies, etc., the "mall" notifies the user in the manner set forth in Article 8 and the consumer according to the conditions originally suggested by the "mall". reward to However, if the "mall" does not notify the compensation standards, etc., the mileage or reserves of users are paid to the user in kind or cash equivalent to the currency value used in the "mall".

Article 6 (Member Registration)
 ① The user applies for membership by filling in the member information according to the sign-up form set by the “Mall” and expressing his/her intention to agree to these Terms and Conditions.
 ② "Mall" registers as a member of the users who have applied for membership as in Paragraph 1, unless they fall under any of the following subparagraphs.
   1. If the applicant for membership has previously lost membership in accordance with Article 7 (3) of these Terms and Conditions, however, 3 years have passed since the loss of membership in accordance with Article 7 (3) and consent to re-registration as a member of the “Mall” Exceptions are made in cases where
   2. If there is falsehood, omission, or typo in the registration information
   3. If it is judged that registering as a member is significantly impeded by the technology of the "mall"
 ③ The time of establishment of the membership contract is when the consent of the "mall" reaches the member.
 ④ If there is a change in the information registered at the time of membership registration, the member must notify the change within a considerable period of time by modifying member information to the "mall".

Article 7 (Withdrawal from Membership and Loss of Qualification, etc.)
 ① Members may request withdrawal at any time to the "Mall", and the "Mall" will immediately process the withdrawal.
 ② If a member falls under any of the following reasons, "mall" may limit or suspend membership.
   1. In the case of registering false information when applying for membership
   2. In case the member does not pay the debts borne by the member in relation to the use of the “mall” or the goods purchased using the “mall” on time
   3. Threatening the order of e-commerce, such as interfering with other people's use of the "mall" or stealing the information
   4. In the case of using the "mall" to act against the law or these terms and conditions, or against public order and morals
 ③ After the "Mall" restricts or suspends membership, if the same action is repeated twice or more, or if the cause is not corrected within 30 days, the "Mall" may lose membership.
 ④ If the "mall" loses membership, membership registration is canceled. In this case, the member is notified of this, and a period of at least 30 days or more is set before membership registration is canceled to give the member an opportunity to explain.

Article 8 (Notification to Members)
 ① If the "mall" notifies the member, the member may do so to the e-mail address specified by the member in advance with the "mall".
 ② "Mall" can be substituted for individual notices by posting on the "Mall" bulletin board for more than one week in case of notice to unspecified members. However, individual notices are given for matters that have a significant impact on the member's own transaction.

Article 9 (Purchase Request)
 ① “Mall” users apply for purchase on the “Mall” by the following or similar methods, and the “Mall” must provide each of the following information in an easy-to-understand manner when the user applies for purchase. (delete)
   1. Search and selection of goods, etc.
   2. Enter the recipient's name, address, phone number, e-mail address (or mobile phone number), etc.
   3. Confirmation of contents related to the terms and conditions, services for which the right to withdraw subscription is restricted, and burden of expenses such as shipping and installation fees
   4. Indicate that you agree to these terms and conditions and confirm or reject the items in 3. above (eg, mouse click)
   5. Consent to request for purchase of goods, etc. and confirmation thereof or confirmation of “mall”
   6. Selection of payment method
② If the "mall" may provide or entrust the purchaser's personal information to a third party, the purchaser's consent is required if a purchase application is actually required, and prior consent is not given when signing up for membership. At this time, the “Mall” does not imply the items of personal information provided, the recipient, the purpose of using the personal information of the recipient, and the period of retention and use. There is high-frequency data when there is a certain amount of satisfaction in driving in relation to the entrustment of personal information processing pursuant to Article 25, Paragraph 1 of the 「Stimulation of Information and Communications Network Utilization and Monitoring of Information Protection」.

Article 10 (Establishment of Contract)
 ① "Mall" may not accept a purchase request as in Article 9 if it falls under any of the following cases. However, in the case of signing a contract with a minor, you must notify that the minor or his or her legal representative may cancel the contract if the consent of the legal representative is not obtained.
   1. If there is falsehood, omission, or typo in the application
   2. When a minor purchases goods and services prohibited by the Juvenile Protection Act, such as cigarettes and alcohol
3. If it is judged that accepting other purchase requests is significantly impeded by "mall" technology
 ② The contract is considered to be concluded when the consent of the "mall" reaches the user in the form of confirmation of receipt under Article 12, Paragraph 1.
 ③ The “mall”’s declaration of intent to accept must include information on the confirmation of the user’s purchase request, whether or not it is available for sale, correction and cancellation of the purchase request, etc.

Article 11 (Payment method)
 The payment method for the goods or services purchased on the “Mall” can be made by any of the following methods. However, "Mall" cannot collect any nominal fee in addition to the price of goods, etc. for the user's payment method.
 1. Various account transfers such as phone banking, internet banking, and mail banking
 2. Payment by various cards such as prepaid cards, debit cards, and credit cards
 3. Online deposit without a bankbook
 4. Payment by electronic money
 5. Payment upon receipt
 6. Payment by points paid by the "mall" such as mileage
 7. Payment by gift certificate contracted with “Mall” or recognized by “Mall”
 8. Payment by other electronic payment methods, etc.

Article 12 (Receipt Confirmation Notice, Purchase Request Change and Cancellation)
 ① "Mall" notifies the user of receipt confirmation when there is a user's purchase request.
 ② The user who has received the acknowledgment notice may request change or cancellation of the purchase application immediately after receiving the acknowledgment notice if there is a discord between the expressions of intent, and the "mall" may request the request without delay if there is a request from the user prior to delivery. should be processed accordingly. However, if the payment has already been made, the provisions of Article 15 regarding withdrawal of subscription shall be followed.

Article 13 (Supply of goods, etc.)
 ① "Mall" takes other necessary measures, such as custom-made, packaging, etc. . However, if the "Mall" has already received all or part of the payment for goods, etc., measures will be taken within 3 business days from the date of receipt of all or part of the payment. At this time, the "mall" takes appropriate measures so that the user can check the supply procedure and progress of goods, etc.
② "Mall" specifies the delivery method, the person who pays the delivery cost by method, and the delivery period by method for the goods purchased by the user. If the "mall" exceeds the contracted delivery period, it must compensate the user for damages caused by it. However, this is not the case if the "mall" proves that there is no intention or negligence.

Article 14 (Refund)
 "Mall" notifies the user of the reason without delay when the goods, etc. requested by the user for purchase cannot be delivered or provided due to reasons such as out of stock, and if payment for goods, etc. has been received in advance, from the date of receipt of the payment Refund within business days or take necessary action for refund.

Article 15 (Withdrawal of subscription, etc.)
 ① A user who has entered into a contract for the purchase of goods with the “mall” is the date of receipt of the written contract in accordance with Article 13, Paragraph 2 of the 「Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, Etc.」 C. If the supply of goods, etc. is delayed, the subscription can be withdrawn within 7 days from the date when the goods, etc. are supplied or the supply of goods, etc. begins). However, if the 「Consumer Protection Act in Electronic Commerce, Etc.」 stipulates otherwise regarding the withdrawal of subscription, the provisions of the same law shall apply.
 ② Users cannot return or exchange goods, etc., if they fall under any of the following subparagraphs.
   1. If goods are lost or damaged due to reasons attributable to the user (however, if the packaging, etc. is damaged to check the contents of goods, etc., the subscription can be withdrawn)
   2. In case the value of goods, etc. has significantly decreased due to the user's use or partial consumption
   3. If the value of goods, etc. has significantly decreased to such an extent that resale is difficult due to the passage of time
   4. In case the packaging of the original goods, etc. is damaged when it is possible to duplicate the goods with the same performance
 ③ In the case of Items 2 or 4 of Paragraph 2, if the “Mall” did not specify in advance the fact that withdrawal of subscription is restricted in a place where consumers can easily find out or provide trial products, the user’s subscription withdrawal etc. are not limited.
 ④ Notwithstanding the provisions of paragraphs 1 and 2, if the contents of the goods, etc. are different from the contents of the display or advertisement or the contents of the contract are fulfilled differently, within 3 months from the date of supply of the goods, etc., or the date on which the user knows the fact Or, you can withdraw your subscription within 30 days from the date you were able to know.

Article 16 (Effect of Withdrawal of Subscription, etc.)
 ① "Mall" refunds the goods already paid within 3 business days when goods are returned from the user. In this case, when the "mall" delays the refund of goods, etc. to the user, the delay rate calculated by multiplying the delayed interest rate (deletion of parentheses) stipulated in Article 21-2 of the Enforcement Decree of the Consumer Protection Act in Electronic Commerce, etc. for the delay period Late interest is paid.
 ② In refunding the above amount, when the user pays for goods, etc. by means of payment such as credit card or electronic money, the "Mall" stops the payment of goods, etc. without delay from the business operator who provided the payment method or request to cancel.
 ③ In the case of subscription withdrawal, etc., the user shall bear the cost required to return the goods supplied. "Mall" does not claim a penalty or compensation for damages to the user for reasons such as withdrawal of subscription. However, if the contents of goods, etc. are different from the displayed or advertised contents or the contents of the contract are fulfilled differently, and the subscription is canceled, etc., the cost required for return of the goods, etc. shall be borne by the “mall”.
 ④ If the user pays the shipping cost when receiving goods, etc., the "mall" clearly indicates who will bear the cost when the subscription is withdrawn so that the user can easily understand.

Article 17 (Personal Information Protection)
 ① "Mall" collects the minimum personal information to the extent necessary to provide services when collecting user's personal information.
 ② “Mall” does not collect information necessary for the fulfillment of the purchase contract in advance when signing up for membership. However, this is not the case when minimum specific personal information is collected in the case where identity verification is required prior to the purchase contract to fulfill obligations under the relevant laws and regulations.
 ③ "Mall" notifies the user of the purpose and obtains consent when collecting and using the user's personal information.
 ④ "Mall" cannot use the collected personal information for any purpose other than the purpose, and when a new purpose of use occurs or when it is provided to a third party, the user is notified of the purpose and consent is obtained during the use/provision stage. However, exceptions are made in cases where the relevant laws and regulations stipulate otherwise.
 ⑤ If the "mall" is required to obtain the user's consent pursuant to paragraphs 2 and 3, the identity of the person in charge of personal information protection (affiliation, name and phone number, other contact information), purpose of collection and use of information, third The matters stipulated in Article 22, Paragraph 2 of the 「Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, etc.」, such as matters related to the provision of information to users (recipient, purpose of provision, and contents of information to be provided), must be specified or notified in advance, and users may withdraw this consent at any time.
 ⑥ Users may request to view and correct errors on their personal information possessed by the "Mall" at any time, and the "Mall" is obligated to take necessary measures without delay. If a user requests correction of an error, the "mall" does not use the personal information until the error is corrected.
 ⑦ For the protection of personal information, the "Mall" must limit the person who handles the user's personal information to a minimum, and the user's personal information, including credit cards and bank accounts, is lost, stolen, leaked, provided to a third party without consent, or altered. We take full responsibility for any damages caused by users.
 ⑧ “Mall” or a third party who receives personal information from it destroys the personal information without delay when the purpose of collecting or receiving personal information is achieved.
 ⑨ “Mall” does not set the consent section for the collection, use, and provision of personal information to be selected in advance. In addition, services that are restricted when users refuse to consent to the collection, use, and provision of personal information are specified in detail, and services such as membership sign-up due to the user's refusal to consent to the collection, use, and provision of non-essential personal information are specified. We do not limit or refuse offers.

Article 18 (Obligations of “Mall”)
 ① "Mall" shall not act prohibited by the law and this Agreement or against public order and morals, and shall do its best to provide goods and services continuously and stably as stipulated in this Agreement.
 ② "Mall" must have a security system to protect users' personal information (including credit information) so that users can use Internet services safely.
 ③ The "Mall" shall be responsible for compensating users for damages caused by improper display and advertisement of goods or services specified in Article 3 of the 「Act on Fair Display and Advertisement」.
 ④ "Mall" does not send commercial e-mails for commercial purposes that users do not want.

Article 19 (Obligations for Member ID and Password)
 ① Except for the case of Article 17, the member is responsible for managing the ID and password.
 ② Members must not let a third party use their ID and password.
 ③ If a member recognizes that his/her ID and password are stolen or used by a third party, he or she must immediately notify the "mall" and follow the instructions of the "mall".

Article 20 (Obligations of Users)
 The user should not conduct the following.
 1. Registration of false information when applying or changing
 2. Stealing other people's information
 3. Changes in information posted on the “mall”
 4. Transmission or posting of information (computer programs, etc.) other than the information set by the “mall”
 5. Infringement of intellectual property rights such as copyrights of “Mall” and other third parties
 6. Acts that damage the reputation of “Mall” or other third parties or interfere with their business
 7. Disclosure or posting of obscene or violent messages, images, voices, or other information against public order and morals on the mall

Article 21 (Relationship between connection “mall” and connected “mall”)
 ① If the upper "mall" and the lower "mall" are connected by hyperlink (e.g., the target of the hyperlink includes text, pictures, and moving images), the former is called the linking "mall" (website), and the latter It is called the connected “mall” (website).
 ② If the connection “mall” is specified on the initial screen of the connection “mall” or the pop-up screen at the time of connection, the meaning that it does not bear guarantee responsibility for transactions with users by goods independently provided by the connected “mall” We are not responsible for guaranteeing the transaction.

Article 22 (Attribution of Copyright and Restrictions on Use)
 ① Copyright and other intellectual property rights for the works created by the "Mall" belong to the "Mall".
 ② Users may use the information for which intellectual property rights are attributed to the “mall” among the information obtained by using the “mall” for commercial purposes by copying, transmitting, publishing, distributing, broadcasting or other methods without the prior consent of the “mall”. You must not let yourself use it.
 ③ "Mall" must notify the user when using the copyright belonging to the user according to the agreement.

Article 23 (Dispute Resolution)
 ① "Mall" installs and operates a damage compensation processing organization to reflect legitimate opinions or complaints raised by users and to compensate for the damage.
 ② The "mall" handles complaints and opinions submitted by users with priority. However, if prompt processing is difficult, the user will be immediately notified of the reason and processing schedule.
 ③ If there is a user's application for damage relief in relation to an e-commerce dispute between the "mall" and the user, the mediation of the dispute settlement agency requested by the Fair Trade Commission or the mayor/provincial governor may be followed.

Article 24 (Jurisdiction and Governing Law)
 ① Lawsuits regarding e-commerce disputes between the "Mall" and users are subject to the user's address at the time of filing, and if there is no address, the district court that has jurisdiction over the place of residence shall have exclusive jurisdiction. However, if the address or residence of the user is not clear at the time of filing, or if the user is a foreign resident, the complaint shall be brought to the competent court under the Civil Procedure Act.
 ② Korean law applies to e-commerce lawsuits filed between the "Mall" and users.
Addendum (Effective Date) These Terms and Conditions are effective from October 26, 2018.

#KakaoTalk AlimTalk implementation
 “Iammini, We Make Painting” provides non-advertising information such as membership registration, order information, and shipping information through KakaoTalk AlimTalk. We will send it as a regular text message. If you use the information provided through KakaoTalk AlimTalk through a mobile communication network other than Wi-Fi, data charges may occur while receiving AlimTalk. If you do not want to receive AlimTalk sent through KakaoTalk, please make sure to block AlimTalk.
    Article 00 (Operation of coupon/reward/mileage system)
        1. "iammini, We Make Painting" to "users" by purchasing goods of "users", participating in events, etc. Non-advertising coupons/points/mileage can be paid according to the benefit policy.
        2.According to the applicable policy, information on payment and expiration of coupons/points/mileage may be provided through notification talk, text message, e-mail, etc.
        3. Benefits expire after the specified validity period, and cannot be used after the expiration date.
        4. Matters related to the provision and use of coupons/points/mileage are subject to the Terms of Use or the operating policy of "iammini, We Make Painting".



# Chat and post operation policy
Chatting and postings refer to texts, pictures, videos, etc. such as texts, pictures, voices, or information consisting of a combination thereof posted on the service by a “user” such as chatting, including bulletin boards, while using the platform service. For matters not listed in the chat and post operation policy, the terms of use and this policy apply. In accordance with the company's terms and conditions and this policy, measures such as deleting, moving, and restricting use of games may be taken without prior notice, and additional restrictions on the use of the service may be applied to the author of the post. In the case of affecting or creating a ripple effect on a large number of registered posts, additional sanctions may be applied to the user who registered the related posts in accordance with the company's terms and conditions and this policy. If a post is hidden due to a report by another “user”, the post that does not fall under the reason for restriction will be posted again, in which case the number of reports will be reset.

# UGC Operation Policy
1. What is UGC?
UGC (User-Generated Contents) means all contents (images, videos, music, sound, voice, or other creations using other components) that can be created by “users”.
2. UGC Creation and Publishing
“Users” may freely create and post UGC within the scope of the game being publicly disclosed, but may not be used for commercial purposes.
3. Precautions when creating UGC
Produced UGC must be produced so as not to violate the chatting and post operation policy, and UGC that violates this will be changed/deleted/retrieved without warning.
In addition, the "user" who produced it is subject to restrictions on the use of the service.




전체보기

 ** 본 양식은 쇼핑몰 운영에 도움을 드리고자 샘플로 제공되는 서식으로 쇼핑몰 운영형태에 따른 수정이 필요합니다. 쇼핑몰에 적용하시기 전, 쇼핑몰 운영 사항 등을 확인하시고 적절한 내용을 반영하여 사용하시기 바랍니다. **

1. 개인정보 수집목적 및 이용목적

가. 서비스 제공에 관한 계약 이행 및 서비스 제공에 따른 요금정산

콘텐츠 제공 , 구매 및 요금 결제 , 물품배송 또는 청구지 등 발송 , 금융거래 본인 인증 및 금융 서비스

나. 회원 관리

회원제 서비스 이용에 따른 본인확인 , 개인 식별 , 불량회원의 부정 이용 방지와 비인가 사용 방지 , 가입 의사 확인 , 연령확인 , 만14세 미만 아동 개인정보 수집 시 법정 대리인 동의여부 확인, 불만처리 등 민원처리 , 고지사항 전달

2. 수집하는 개인정보 항목 : 이름 , 생년월일 , 성별 , 로그인ID , 비밀번호 , 자택 전화번호 , 휴대전화번호 , 이메일 , 14세미만 가입자의 경우 법정대리인의 정보

3. 개인정보의 보유기간 및 이용기간

원칙적으로, 개인정보 수집 및 이용목적이 달성된 후에는 해당 정보를 지체 없이 파기합니다. 단, 다음의 정보에 대해서는 아래의 이유로 명시한 기간 동안 보존합니다.

가. 회사 내부 방침에 의한 정보 보유 사유

o 부정거래 방지 및 쇼핑몰 운영방침에 따른 보관 : 5년

나. 관련 법령에 의한 정보보유 사유

o 계약 또는 청약철회 등에 관한 기록

-보존이유 : 전자상거래등에서의소비자보호에관한법률

-보존기간 : 5년

o 대금 결제 및 재화 등의 공급에 관한 기록

-보존이유: 전자상거래등에서의소비자보호에관한법률

-보존기간 : 5년

o 소비자 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록

-보존이유 : 전자상거래등에서의소비자보호에관한법률

-보존기간 : 3년

o 로그 기록

-보존이유: 통신비밀보호법

-보존기간 : 3개월

※ 동의를 거부할 수 있으나 거부시 회원 가입이 불가능합니다.

#개인정보의 위탁 처리 “케이비지인터내셔널”은 서비스 향상을 위해 관계법령에 따라 회원의 동의를 얻거나 관련 사항을 공개 또는 고지 후 회원의 개인정보를 외부에 위탁하여 처리하고 있습니다. “케이비지인터내셔널”의 개인정보처리 수탁자와 그 업무의 내용은 다음과 같습니다.
- 수탁자 : ㈜스냅컴퍼니
- 알림전송수탁업체 : 주식회사 루나소프트(재위탁 : 비즈톡 주식회사)
- 위탁 업무 내용 : 신규 서비스(제품) 개발 및 맞춤 서비스 제공, 이벤트 및 광고성 정보 및 참여기회 제공
- 수집항목 : 이름, 아이디, 휴대전화번호
- 보유기간 : 회원 탈퇴 시 혹은 법정 보유 기간

전체보기

전체보기

전체보기

전체보기

할인쿠폰 및 혜택, 이벤트, 신상품 소식 등 쇼핑몰에서 제공하는 유익한 쇼핑정보를 SMS나 이메일로 받아보실 수 있습니다. 단, 주문/거래 정보 및 주요 정책과 관련된 내용은 수신동의 여부와 관계없이 발송됩니다.

선택 약관에 동의하지 않으셔도 회원가입은 가능하며, 회원가입 후 회원정보수정 페이지에서 언제든지 수신여부를 변경하실 수 있습니다.

취소

WORLD SHIPPING

PLEASE SELECT THE DESTINATION COUNTRY AND LANGUAGE :

GO
닫기